يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

دیباچه- هیلدا حسینی خواه :  اخیرا تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل قطر قهرمان تورنمنت چهارجانبه اردن شد. شاگردان امیر قلعه نویی در حالی قطر را به چهار میخ کشیدند که سرمربی تیم حریف کسی نبود جز کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی، کسی که گفته می‌شد تیم ایران را مثل کف دستش می‌شناسد. به هر حال بعد از قهرمانی تورنمنت کافا یک قهرمانی نه چندان بزرگ دیگر به کارنامه افتخارات امیر قلعه نویی اضافه شد. حتی با وجود قهرمانی تیم ملی در این تورنمنت هنوز انتقاد نسبت به تیم ملی فوتبال ایران زیاد است. ابراهیم قاسمپور بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و کارشناس فوتبال در گفت و گو با دیباچه از شرایط تیم ملی و آینده پیش رو می گوید.

این قهرمانی‌ها و این بازی‌ها فایده‌ای برای تیم ملی کشورمان ندارد  | دلال از سر و کول فوتبال ایران بالا می‌رود!

سال‌هاست مشکل داریم

پیش از هر چیزی از تورنمنت چهارجانبه اردن از ابراهیم قاسمپور سوال می‎کنیم. اما او اهمیتی به این تورنمنت و قهرمانی در آن نمی‌دهد. وی گفت: تمام رقیبان ما در سطح آسیا می‌روند با تیم‌های درجه یک دنیا مثل برزیل، فرانسه، آرژانتین، آلمان و انگلیس بازی می‌کنند. اما ما می‌رویم با آنگولا و قطر و اردن مصاف می‌دهیم. اینها چه فایده‌ای دارد؟ با بازی با این تیم‌ها به کجا می‌خواهیم برسیم؟ من قبلا هم گفت‌ ام، ما سال‌هاست مشکل بازی تدارکاتی داریم و این مشکل هنوز برطرف نشده است.

کو گوش شنوا؟

ابراهیم قاسمپور اعتقاد زیادی دارد که تیم ملی تا امروز هر چه بازی تدارکاتی  داشته بی فایده بوده است. این کارشناس فوتبال عنوان کرد: اینها حتی درجه دو هم نیستند. ما رسما پول می دهیم تا با ضعیف ترین تیم های دنیا بازی کنیم. آخر چرا باید 10 میلیارد بدهیم و آنگولا را به ایران بیاوریم؟ اصلا وقتی می‌بینیم که ژاپن  با آلمان و تونس مسابقه می‌دهد ما چرا با این تیم ها بازی می‌کنیم؟ باور کنید تیم‌های داخلی از این تیم‌های ضعیفی که ایران مقابل آنها قرار می‌گیرد قوی‌تر هستند. اما کو گوش شنوا؟

فشار و چالش برای تیم ملی

قاسمپور نسبت به برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های بزرگ تاکید کرد و افزود: این قهرمانی‌ها و این بازی‌های تدارکاتی هیچ فایده‌ای برای فوتبال ما ندارد و عایدی هم برای آینده در بر نخواهد داشت. ما فقط با بازی با تیم‌های بزرگ و قدرتمند است که راه خودمان را پیدا می‌کنیم و موفق خواهیم شد. وقتی با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، فشار زیادی روی تیم وارد می‌شود و بازیکنان وارد چالشی جدی می‌شوند. این چالش‌ها و این فشارها در دیدارهای رسمی در جام ملت‌های آسیا به داد ما می‌رسد. شما خودتان بگویید. آیا ما با تقابل با تیم‌هایی مثل سوریه و آنگولا و اردن می‌توانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم؟

فاقد دانش مدیریتی

این کارشناس فوتبال به معضلات متعدد در فوتبال ایران اشاره می‎کند. وی اذعان داشت: ما دانش مدیریتی در فوتبال نداریم و به همین دلیل در تمامی رده‌های سنی با مشکل مواجه شده‌ایم. هر کسی روی کار می‌آید می‌خواهد بهترین نتایج را به دست بیاورد اما وقتی ابزار و دانش آن را ندارد چطور می‌تواند موفق شود؟ در کنار آن زیرساخت‌ها و تدارکات ما بسیار ضعیف هستند. ما اگر روزی و در مسابقه‌ای هم نتیجه بگیریم فقط و فقط به دلیل خلاقیت بازیکنان فردی و مهره‌های خوبی است که در فوتبال اروپا داریم. این را قبلا هم بارها گفته‌ام.

امان از دلالان

ابراهیم قاسمپور نقبی به دیگر مشکلات فوتبال ایران می‌زند. وی در اینباره تصریح کرد: دلال از سر و کول فوتبال ایران بالا می‌رود. چطور می‌خواهیم با این وضعیت پیشرفت کنیم؟ الان مشکل اصلی ما تیم ملی فوتبال است. در باد این قهرمانی‌های کم ارزش نخوابیم. ما هنوز آماده نشده‌ایم. اردن و حتی قطر هم که قهرمان دوره قبلی جام ملت‌هاست برای ما آب و نان نمی‌شود. باید کمی از ژاپنی‌ها الگو برداری کنیم. همه چیز که در پول خلاصه نمی‌شود. باید کمی هم درایت، مدیریت و ارتباطات داشت. روی هم رفته به شما بگویم ما با این روند در جام ملت‌های آسیا نتیجه نخواهیم گرفت. جام جهانی که پیشکش.

البته خوب می دانیم که دلالان در فوتبال حرف اول را می زنند. حضور دلالان از یک سو و فقدان دانش مدیریتی از سوی دیگر باعث می شود تا پول ها به درستی خرج نشود و نتیجه اش این است که نه چمن درست و حسابی داریم و نه ورزشگاه های پیشرفته.  فوتبال ما همین است. پول زیاد داریم اما آدم ناآگاه زیاد. فسادهای مدیریتی اجازه نمی دهد پول در جای درست خودش خرج شود. این فوتبال خیلی چالش دارد و این چالش ها به این زودی قابل حل شدن نیستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳